Co jeść aby poprawić samopoczucie?



Większości z nas jedzenie sprawia ogromną przyjemność i daje uczucie chwilowego szczęścia. Dlaczego wspominam słowo „chwilowego”? Ponieważ dla wielu z nas jest to bardzo zgubne. Ulubione danie, czekolada czy paczka ciastek z pewnością da Ci w momencie konsumpcji szczęście, ale trwa ono zaledwie krótką chwilę. Istnieją jednak składniki pożywienia, które mogą stabilniej mogą wpływać na nasze samopoczucie, redukcję stresu i ogólną sprawność umysłową.


Ważne witaminy i minerały


Na bezpośrednią poprawę samopoczucia ma wpływ cynk i magnez. Wykazano, że ludzie cierpiący na depresję, bardzo często mają niższy poziom magnezu niż osoby zdrowe. Wiele suplementów o działaniu przeciwdepresyjnym zawiera w swoim składzie, oba wymienione minerały.


Produkty bogate w źródła magnezu to między innymi banany, ciemno liściaste, zielone warzywa, orzechy, nasiona, awokado, ciemna czekolada.


Sam cynk, nie działa antydepresyjnie, ale zwiększa skuteczność produktów pokarmowych i suplementów o działaniu przeciwdepresyjnym. Dobrym źródłem cynku są między innymi jaja, mięso, rośliny strączkowe, ostrygi.


Stres, zmęczenie i niepokój


Miewasz częste problemy ze snem? Jak wiadomo, sen odpowiada za ogólne samopoczucie, poziom energii i regenerację. Jeśli odpowiada Ci ten smak, warto w ciągu dnia popijać rumianek. Jest on często stosowany przez osoby z umiarkowanymi zmianami nastroju. W przypadku częstych problemów z niepokojem i stresem warto sięgnąć również po wybrane suplementy. Rhodiola rosea i ashwagandha należą do rodziny adaptogenów, które pomagają organizmowi walczyć ze stresem, mogą złagodzić depresję, wahania nastroju oraz drażliwość. Rhodiola rosea redukuje stres, a Ashwagandha pomaga zredukować wewnętrzny niepokój.


Depresja


To co jemy, ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Kwasy tłuszczowe wiążą się z wieloma korzyściami zdrowotnymi. Kwas Eikozapentaenowy (EPA) i kwas dokozaheksaenowy (DHA) to kwasy tłuszczowe omega-3, których głównym źródłem są tłuste ryby, takie jak łosoś, sardynki, tuńczyk, pstrąg. Wykazano, że dieta bogata w kwasy tłuszczowe jest pomocna w walce z depresją. Jeśli w Twojej diecie przewagę stanowią ryby, nie musisz stosować dodatkowej suplementacji omega-3. W innym przypadku, warto sięgnąć po dodatkową suplementację, aby uzupełnić niedobory kwasów tłuszczowych. Oleje z glonów są najlepszą alternatywą dla wegetarian i wegan.


Podsumowanie


W dzisiejszych czasach nie jest łatwo trafić na produkty, które nie uległy dużemu przetworzeniu. Wysokokaloryczne produkty z dużą zawartością cukru, tłuszczu czy sodu nie posiadają wielu wartościowych składników odżywczych. Bez wątpienia są one kuszące, ale warto przeanalizować swoją dietę, aby była ona kompletna w składniki odżywcze, witaminy i minerały, a nie tylko puste kalorie. Krok po kroku zmień nawyki żywieniowe, aby przyniosły one korzyści zdrowotne. Spożywaj więcej owoców i warzyw, staraj się, aby dieta była zdrowa i pełnowartościowa. Gdy zmienisz nawyki żywieniowe, zwróć uwagę na swój nastrój. Lepsze samopoczucie, regeneracja pomoże Ci, utrzymać się w postanowieniu i wyznaczonych celach.


Inez Gorońska


Team FitWomen


OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni