Czy można jeść chleb na diecie odchudzającej? Ile kalorii ma pieczywo?


Za jedną z najważniejszych cech zdrowego odżywiania uważam zdrowe i racjonalne podejście do jedzenia. Dieta nie ma być dla nas męczarnią. Nie ma wywoływać dodatkowego stresu w naszym życiu. Przejdźmy na zdrowe odżywianie, wprowadzając do swojego jadłospisu urozmaicone produkty. Jeśli lubisz jeść pieczywo, spożywasz je często i nie wyobrażasz sobie zrezygnować z tego produktu nawet na kilka dni. To po prostu z niego nie rezygnuj. Postaraj się zachować umiar i nie przekraczaj dziennego zapotrzebowania kalorycznego. Pamiętajmy, że węglowodany są zdrowe i potrzebne do prawidłowego funkcjonowania, ale należy zachować odpowiedni umiar... jak ze wszystkim.


Pieczywo które możesz jeść na diecie


Już kilka lat temu przyjęło się, że osoby przechodzące na dietę „MUSZĄ” wyeliminować z niej produkty takie jak pieczywo czy ziemniaki. Czy jest to prawda? Mówi się, że od węglowodanów zawartych w pieczywie nasza waga wzrasta. W rzeczywistości dotyczy to tylko i wyłącznie węglowodanów prostych zawartych w żywności przetworzonej, czyli białym pieczywie takim jak bułeczki i chleb. Pytanie jednak brzmi... Czy mogę jeść kanapki/pieczywo na diecie? Jak najbardziej, można spożywać chleb na diecie, nawet tej redukcyjnej. Pieczywo jest źródłem węglowodanów, potrzebnych nam do odpowiedniej pracy naszego mózgu, nie warto rezygnować z nich całkowicie na diecie odchudzającej. Chleb jest dostawcą węglowodanów złożonych, które w przeciwieństwie do prostych są wolniej wchłaniane, stopniowo uwalniają energię, dzięki czemu nie czujesz tak szybko głodu.



Ile kalorii ma pieczywo?


Jedna kromka pieczywa to ok 60-100 kcal. W 100g pieczywa jest ok 260 kcal. Optymalna ilość spożywania pieczywa w ciągu dnia to ok 3 kromek chleba. Pamiętajmy, że od samego pieczywa się nie tyje, jeśli mieści się w nasz dzienny bilans kalorii.


Szukaj pełnych ziaren przy zakupie chleba


Chleby te są wykonane z nieprzetworzonych ziaren. Zaliczane są do nich chleby pełnoziarniste. Przed zakupem takiego bochenka chleba warto sprawdzić etykietę lub pieczęć. Pieczywo oznaczone jako „pełnoziarniste” nie zawsze jest wolne od oczyszczonej mąki. Szukaj oznaczeń „100% pełne ziarno”. Pamiętaj aby nie mylić „pełnego ziarna” z chlebem „wieloziarnistym”. Pieczywo wieloziarnista zawiera często przetworzone ziarna.


Do rodzaj pieczywa zaliczamy również różnego rodzaju chrupkie pieczywo, które świetnie spełnia swoją rolę na delikatne śniadanie. Sprawdza się również jako przekąska czy w forma lunchu. Takie pieczywo znajdziesz również w naszej ofercie - Protein Bread od ALLNUTRITION nie zawiera cukrów prostych. Posiada węglowodanów dobrej jakości oraz sporą ilość roślinnego białka.


W składzie takiego chrupkiego pieczywa znajdziemy: sporą zawartość białka, która wynosi aż 18%. Z kolei tłuszcze ograniczone są do minimum w tym przypadku 2,2% (w tym kwasy tłuszczowe nasycone 0,3 g). Węglowodany w ilości 58% (w tym tylko 0,2% cukrów prostych). Proteinowy chlebek od ALLNUTRITION zawiera aż 7,6% błonnika i tylko 1 g soli. Łącznie daje to 339 kcal w 100 g produktu.


W dzisiejszych czasach trudno jest o dobrej jakości pieczywo. Większa część kobiet ma również problem z uzupełnieniem odpowiedniej ilości białka w ciągu dnia. W takich przypadkach chrupki, proteinowy chlebek świetnie zdaje egzamin.


Samo pieczywo tuczy tylko w przypadku spożywania go w nadmiernej ilości, tak jak większość produktów żywnościowych. Niestety na pieczywie najczęściej lądują wędliny, sery, majonez i wiele innych dodatków, które sprawiają, że nasze pieczywo jest dużo bardziej kaloryczne. Między taką kanapką, a prawdziwym fast foodem jest bardzo cienka granica. Pamiętajmy, że we wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek. W przypadku jedzenia jest to zbilansowana dieta, ułożona zgodnie z naszym zapotrzebowaniem kalorycznym.


Inez Gorońska


Team FitWomen


OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni