Dlaczego warto jeść brokuły?



Brokuły należą do rodziny warzyw krzyżowych, obejmuje ona również kapustę, kalafior rzeżuchę i inne. W sportach sylwetkowych brokuły często stanowią dodatek do dań mięsnych, gotowanych na parze lub w wodzie. Niektórzy jadają je również na surowo. Brokuły dzięki swojej małej kaloryczności przy jednoczesnej sporej objętości, są dobrym dodatkiem do diet niskokalorycznych i pozytywnie wpływają na wygląd sylwetki. Zielone kwiatki warzywa posiadają sporo wartości prozdrowotnych, o których wspominamy niżej.


Układ odpornościowy


Brokuły zawierają składnik zwany beta-karotenem, który pomaga utrzymać układ odpornościowy w dobrej kondycji. Dzięki temu, jesteśmy mniej podatni na wszelkie infekcje.


Mocniejsze kości


Brokuły zawierają dużą ilość witaminy K i wapnia. Oba te składniki są niezbędne do zdrowia Twoich kości. Czy wiedziałaś, że porcja brokułów posiada więcej wapnia niż porcja mleka? Brokuły stanowią świetną alternatywę dla wegan lub osób z nietolerancją na produkty mleczne. Wapń i witamina K, zmniejszają ryzyko wystąpienia osteoporozy, która jest poważną chorobą kości przy której, występuje większe ryzyko złamań, pęknięć.


Utrata wagi


Duża ilość błonnika zawarta w brokułach, może pomóc w utrzymaniu niskiego poziomu cukru we krwi, a także pomoże zaspokoić głód i myśl o jedzeniu. Dzięki większej zawartości błonnika, odczujesz uczucie sytości na dłużej. 100g brokułów ma tylko 31 kalorii, które w większości pochodzą z białka. Dzięki temu zajmują większą część miejsca na Twoim talerzu, przy tak niskiej kaloryce.


Zdrowy układ krążenia


Luteina zawarta w brokułach, spowalnia tempo zagęszczenia krwi w tętnicach żylnych. Oznacza to, że jedzenie brokułów może zmniejszyć ryzyko wystąpienia udaru i chorób serca. Dodatkowo, substancje takie jak kwas foliowy i witamina B6 zawarte w brokułach zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób innych chorób układu krążenia.


Układ trawienny


Jak już wiemy, brokuły są doskonałym źródłem błonnika, który ułatwia pracę układu pokarmowego i trawienie. Dzięki brokułom nie będziesz miała problemów z zaparciami.


Dobry wzrok


Brokuły są obfitym źródłem witaminy A, której Twój organizm potrzebuje do utrzymania prawidłowego wzroku i reakcji na światło. Karotenoidowa luteina zawarta w brokułach zmniejsza ryzyko rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej oraz zaćmy.


Podsumowanie


Z powyższych informacji wynika, że brokuły są świetnym rozwiązaniem w przypadku diet odchudzających. Pozwalają zwiększyć ilość pokarmu i nie dostarczając jednocześnie dużej ilości kalorii. Warto pamiętać, że brokuły poddane długotrwałej obróbce termicznej, tracą wiele wartości. Dlatego, najlepiej spożywać świeże warzywa lub gotowane je na parze, jeśli nie chcesz jeść ich na surowo.


Inez Gorońska


Team FitWomen


OCEŃ ARTYKUŁ:
0 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni