Sposoby na dobre samopoczucie

Każda z nas czasami miewa spadki nastroju. W ostatnim czasie bardziej niż zwykle możemy odczuwać stres i przygnębienie. Pogoda za oknem nie zachęca do wyjścia, a kluby sportowe są zamknięte.


Co robić, aby utrzymać zdrowy umysł i nie dać się zwariować w obecnej sytuacji?


dobre samopoczucie


Odżywiaj się zdrowo


Jedzenie nie tylko dostarcza nam niezbędnych do życia substancji, ale jest także przyjemnością. Okazuje się, że niektóre potrawy mogą poprawiać nastrój! Produkty bogate witaminy i minerały takie, jak kwas foliowy i witamina B, omega-3, cynk czy magnez, mogą pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie emocjonalne. Zupełnie przeciwnie działają produkty o wysokim stopniu przetworzenia, tych staraj się unikać.


Ćwicz w domu


Ćwiczenia pozwalają uwolnić endorfiny w mózgu, przez co w naturalny sposób poprawiają krążenie i nastrój. Stwórz kącik do ćwiczeń w swoim domu. Wystarczy Ci mata, kilka hantli i guma do ćwiczeń. Kiedy nie możesz chodzić do klubu fitness, a pogoda nie zachęca do biegania - trenuj w domu. Możesz włączyć trening online albo stworzyć serię ulubionych ćwiczeń. Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma! 


Wyłącz media


Ani wiadomości, ani media społecznościowe nie poprawią Twojego samopoczucia. Łatwo popaść w wir negatywnych wiadomości z otaczającego nas świata. Przesiąknięte negatywnymi wiadomościami  media mogą powodować spadek nastroju i stres. Wyłącz komputer i telewizor i skup się na sobie i swojej rodzinie - to oni są Twoim życiem i kreują Twoją rzeczywistość.


Medytuj


Badania dowodzą, że medytacja zmniejsza stres i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Stwórz w domu klimatyczny kącik, w którym możesz stworzyć relaksującą atmosferę, zapalić kilka świec i włączyć relaksacyjną muzykę. Usiądź wygodnie, włącz timer na 5-20 minut. Zamknij oczy i obserwuj swój oddech oraz to co dzieje się w Twojej głowie i w ciele. Na chwilę oczyść umysł z hałasu dnia, z natłoku myśli. Znajdowanie czasu na wyciszenie pozwoli Ci zajrzeć do wewnątrz oraz oderwać się od nadmiaru bodźców z zewnątrz i myśli.


Ćwicz wdzięczność


Prowadź dziennik zapisując w nim rzeczy, za które jesteś wdzięczny każdego dnia. Uczucie wdzięczności poprawia zły nastrój i przygnębienie oraz pozwala skupić energię na pozytywnych aspektach naszego życia. Doceniając pozytywne rzeczy w życiu możemy zmienić sposób, w jaki postrzegamy otaczający nas świat.


Aromaterapia


Zmysł węchu jest mocno połączony z naszymi emocjami oraz nastrojem. Stwórz w swoim domu miłą atmosferę zapalając świece albo włączając dyfuzor, który nie tylko napełni Twój dom pięknym, relaksującym zapachem, ale także dodatkowo zadba o odpowiednie nawilżenie pomieszczeń - zwłaszcza w sezonie zimowym. Olejki takie jak lawenda, melisa czy trawa cytrynowa, działają odprężająco, a eukaliptus i mięta odświeżają i przynoszą ulgę przy zatkanym nosie.


Autorka: Amanda Starek


Od zawsze interesowałam się zdrowym trybem życia. Od siedmiu lat jestem pasjonatką jogi, a od pięciu lat regularnie medytuję i uczę innych jak poprzez jogę i medytację znaleźć spokój i balans w codziennym życiu oraz jak panować nad swoimi emocjami i umysłem.

OCEŃ ARTYKUŁ:
0 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni