Wyciskanie sztangi leżąc - czy ma wpływ na biust?



Ćwiczenie które dosyć często wywiera kontrowersje przez trenerów. Duże grono osób twierdzi, że Wyciskanie sztangi leżąc jest typowo męskim ćwiczeniem. Większą część kobiet przeraża ogromny ciężarami, który przygniata do deski.


Ćwiczenie, które wywodzi się trójboju siłowego. Często kojarzy się ze sporym ciężarem, najprawdopodobniej dlatego, że związane jest z biciem rekordów wyciskania. Jest to ćwiczenie, które pięknie kształtuje i wypełnia nasze mięśnie piersiowe. Czy faktycznie jest ono dla kobiet? Czy ma jakikolwiek wpływ na wygląd i kształt kobiecego biustu i klatki piersiowej?


Pierś zbudowana jest w większości z tkanki tłuszczowej oraz gruczołów. Mięsień piersiowy znajduje się pod piersią. Nie mamy bezpośredniego wpływu na jej wygląd oraz kształt, natomiast dobrze dobrany trening może spowodować jej uwydatnienie i delikatnie nadać efekt liftingujący.


Wyciskanie sztangi leżąc



Mięsień piersiowy zbudowany jest z 3 aktonów. Części górnej obojczykowej, środkowej mostkowo-żebrowej oraz dolnej brzusznej. Wyciskanie sztangi leżąc na ławce poziomej może powodować delikatne obniżenie biustu. Powiązane jest to z powiększeniem mięśni piersiowych w ich części brzusznej i mostkowo-żebrowej. Z anatomicznego punktu widzenia, mięsień piersiowy i jego część górna, gdy ulegnie wzmocnieniu, spowoduje widoczne podniesienie piersi.


Wyciskanie sztangi na ławce skośnej


Najlepszą opcją dla Pań będzie wybór wyciskania na ławce z kątem dodatnim, ponieważ z anatomicznego punktu widzenia, mięsień piersiowy i jego część górna, gdy ulegnie wzmocnieniu, powinna spowodować podniesienie piersi. Poprawi to kształt głównie części obojczykowej mięśnia piersiowego co spowoduje poprawę w wyglądzie górnej części klatki oraz będzie miało działanie liftingujące - podniesie biust do góry co optycznie zwiększy rozmiar piersi. Jeśli naszym celem nie są wyniki siłowe w wyciskaniu i chcemy jedynie poprawić proporcje sylwetki, pragniemy uzyskać estetyczną zgrabną sylwetkę, warto ćwiczyć klatkę piersiową jedynie na skosie dodatnim.


Dlaczego w trakcie redukcji piersi pierwsze maleją?


Tak jak wspomniałam wyżej, pierś w większości jest zbudowana z tkanki tłuszczowej. Podczas redukcji utrata tkanki tłuszczowej w miejscu biustu ma takie samo prawo jak w innych rejonach naszego ciała. Nie ma to najmniejszego powiązania z wyciskaniem sztangi. Jeśli chudniesz, chudniesz cała. :)


Kobiety jak najbardziej powinny wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową, lecz nie musi być ona priorytetem w planie treningowym na kształtowanie kobiecej sylwetki, ma ona stanowić dopełnienie planu. Jeśli chcemy zadbać o dobre proporcje oraz odpowiedni wygląd sylwetki, pamiętajmy o dodatnim skosie ławki. Tego typu działanie doskonale wspomaga efekt ujędrnienia biustu i nie będzie miało wpływu na pogorszenie wyglądu naszej sylwetki.


Inez Gorońska


Team FitWomen


OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni