Co to jest Ashwagandha? Naturalny sposób na stres!

Stres jest wpisany w nasze codzienne funkcjonowanie i jest to coś zupełnie normalnego. Problem rozpoczyna się wtedy, gdy zaczynamy tracić kontrolę nad poziomem stresu, a jego wpływ rzutuje na naszą aktywność zawodową czy kontakty ze znajomymi.


kobieta w stresie


Mamy jednak możliwość znacznie ograniczyć poziom stresu korzystając z zupełnie naturalnych sposobów.  Rozwiązaniem będą skuteczne suplementy oparte na ekstraktach roślinnych. W ich składzie nie znajdziemy sztucznych dodatków, a ich zastosowanie jest całkowicie bezpieczne. Jednym z produktów, który jest szczególnie polecany w walce ze stresem, jest Ashwagandha


Ashwagandha należy do produktów pochodzenia roślinnego. Nazywana jest również witanią ospałą lub żeń-szeniem indyjskim. Jej właściwości prozdrowotne wykorzystywane są od lat w tradycyjnej medycynie indyjskiej. Stosowano ją w leczeniu takich chorób jak choroby wątroby, artretyzm, zaburzenia pamięci, problemy z koncentracją, bóle kręgosłupa, astma czy bielactwo.


Obecnie roślina ta przeżywa swój prawdziwy renesans. Jest to jeden z najsilniejszych adaptogenów, który skutecznie obniża stresem fizyczny i ten związany z emocjami. Zastosowanie dla ashwagandhy znaleźli nie tylko sportowcy. Suplement stosowany jest również przez osoby mniej aktywne, jako wsparcie w łagodzeniu napięcia nerwowego, np. związanego z wykonywaną pracą zawodową.


ashwagandha allnutrition


Dlaczego jest tak skuteczna?


Działanie ashwagandhy zawdzięczamy związkom aktywnym. Nie sposób wymienić wszystkie składniki, które odpowiadają za to, jak działa ekstrakt, jednak najbardziej popularnym związkiem są witanolidy. Przypisuje się im działanie przeciwnowotworowe, przeciwbakteryjne, cytostatyczne, uspokajające i obniżające ciśnienie krwi. Dzięki działaniu uspokajającemu suplement stał się bardzo popularny. Osoby stosujące ashwaghandę wyraźnie odczuwają  jej  działanie, gdy stosowana jest regularnie.


Jak najlepiej brać ashwaghandę?


Przy wyborze odpowiedniego suplementu należy zwrócić uwagę na zawartość  witanolidów. Najbardziej popularnymi stężeniami na rynku są produkty zawierające 5 i 7% witanolidów. Mając to na uwadze, dawkę powinniśmy dopasować tak, aby dostarczać około 30 mg witanolidów w ciągu dnia.


Przykładowo -  jeśli kapsułki lub tabletki zawierają  200-300 mg ekstraktu z ashwagandhy i posiadają 5-7% witanolidów to stosujemy  2 sztuki  na dzień. 


Pora stosowania suplementu nie ma większego znaczenia. Zaleca się jedynie unikać okresów okołotreningowych, gdzie działanie suplementu może wpływać niekorzystnie na trening.  Zbyt duży relaks nie jest sprzymierzeńcem aktywności fizycznej. Zalecamy stosować ashwaghandę przed snem, jej działanie wyciszy organizm, jak i pozwoli nam podnieść efektywność samego snu. 

OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni