Jak ćwiczyć aby spalić 1 kg tłuszczu?



To pytanie zadaje sobie prawie każda kobieta, która pragnie schudnąć. Ile wysiłku potrzeba, aby zrzucić jeden kilogram tłuszczu? Ten zabieg będzie nasz kosztował spalenia ok. 7000 kcal. Dużo prawda? Zdecydowanie łatwiej jest zjeść 7 tysięcy kalorii, niż wykorzystać tę sumę na spożytkowanie jej na energię. Ale przecież prowadząc siedzący, ospały tryb życia, musisz zacząć się ruszać i zadbać o swoje zdrowie. Jeśli pragniesz szybko schudnąć i utrzymać wypracowane efekty jak najdłużej, przedstawię Ci kilka podstawowych zasad, dzięki którym spalisz tkankę tłuszczową raz na zawsze!


Zdrowe odżywianie


Pierwszą i najważniejszą rzeczą do spalenia nadmiernej ilości tłuszczu jest odpowiednie odżywianie. Jeśli poważnie myślisz o pozbyciu się nadmiernej ilości kilogramów podstawową rzeczą jest odpowiednia organizacja czasu między innymi na zakupy spożywcze, gotowanie, przygotowywanie posiłków. Jeśli nie masz na to czasu, znajdź go! : ) Oglądanie telewizji, surfowanie po internecie, instagramie i mediach społecznościowych możesz zmniejszyć do minimum na korzyść bardziej potrzebnych Ci zadań, takich jak przygotowanie posiłków do pracy, czy uszykowanie torby z rzeczami na trening. Są to normalne czynności, które stają się najczęściej dla Ciebie wymówką braku czasu, ponieważ wymagają troszeczkę więcej zaangażowania niż patrzenie w wyświetlacz telefonu czy tabletu. Skoro organizacje mamy już za sobą, przejdźmy do diety. Bardzo często wspominam w artykułach o zdrowym i wartościowym odżywianiu. Jeśli chcesz zadbać o świetny wygląd, koniecznie zadbaj o swoją dietę. Jeśli jesteś na sporym deficycie kalorycznym i nie masz dużej ilości kalorii w ciągu dnia, porastaj się wybierać pełnowartościową żywność, mniej przetworzone pokarmy. Wybieraj wartościowe źródła energii takie jak ziemniaki, ryż, kasza, pieczywo. Wprowadź do diety warzywa, które nie posiadają dużej ilości kalorii, ale za to mają sporą objętość, która zaspokoi nasz żołądek na dłużej. W codziennej diecie należy zamieścić również owoce, które są naturalnym źródłem witamin.


Nie zapominaj o dostarczeniu ważnych dla nas płynów. Aby organizm prawidłowo funkcjonował i dobrze trawił pokarmy, należy regularnie uzupełniać płyny w ciągu dnia. Zdrowe jedzenie to podstawa pięknego wyglądu. Pamiętaj „Jesteś tym co jesz”.


Trening i dobór aktywności


Ciężkie ćwiczenia to najlepsze rozwiązanie na utratę tkanki tłuszczowej. Wykorzystują większą część energii na trening, a do zrzucenia nadmiernych kilogramów, potrzebujesz deficytu kalorycznego. Dieta i zdrowe odżywianie plus deficyt kaloryczny to jedno, ale dodatkowo ćwicząc przyspieszysz swoje efekty, a ciało podziękuje Ci za to pięknymi jędrnymi kształtami sylwetki. Do treningu siłowego warto dorzucić trening aerobowy. Może być to bieganie, rower (także stacjonarny), pływanie i wszelkiego rodzaju aktywność fizyczna.


Suplementacja


Poza zdrowym odżywianiem i regularnymi ćwiczeniami, istotną rolę w odchudzeniu stanowią również suplementy diety. Na pewno słyszałaś niejednokrotnie o właściwościach zielonej herbaty. Zielona herbata słynna już od dawnych lat w krajach dalekiego wschodu, posiada wiele zastosowań dla naszego organizmu, a dodatkowo jest to suplement naturalnego pochodzenia wspomagający procesy odchudzania. W ofercie naszego sklepu znajdziesz Green Tea od ALLNUTRITION. Suplement diety zawiera substancje takie jak: kofeina, witamina B, polifenole i katechiny, a zwłaszcza silnie działający galusan epigalokatechiny (EGCG). Przyspieszają one proces przemiany materii i zmniejszają apetyt. Co staje się bardzo pomocne w trakcie diet odchudzających. Zielona herbata zwiększa również aktywność enzymów biorących udział w trawieniu. Bardzo dobrze wpływa na metabolizm wątroby, wzmaga termogenezę oraz przyspiesza utlenianie tłuszczów.


Czyli od czego zacząć?


Zastosuj dietę z ujemnym bilansem kalorycznym



  • Trenuj minimum 3 razy w tygodniu. Najlepiej sprawdzi się trening siłowy FBW (całego ciała) lub mieszany góra/dół. Dodatkowo po treningu siłowym wykonuj aeroby 20-30’, resztę dni przeznacz na regeneracje i odpoczynek.

  • Z czasem zwiększ ilość sesji aerobowych do 4 razy w tygodniu. Jeśli nie masz tak dużo czasu na treningi zamień sesje aerobowe na interwał, który jest szybszą i bardziej intensywniejszą formą wysiłku.

  • W ciągu dnia staraj się być aktywna. Spędzaj wolny czas z dziećmi na świeżym powietrzu, spaceruj, pływaj, żyj zdrowo i aktywnie!

  • Z czasem dołącz również suplementacje, np. zieloną herbatę, kofeinę czy delikatne termogeniki, które przyspieszą zamierzone efekty.


Wierzę, że dasz sobie rade. Powodzenia! :)


Inez Gorońska


Team FitWomen


OCEŃ ARTYKUŁ:
0 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni