Jak utrzymać jędrne ciało w trakcie redukcji wagi?


Mimo, że utrata wagi nie zawsze jest najłatwiejszym przedsięwzięciem, to jeśli dołożysz starań i potrafisz narzucić sobie dyscyplinę, kilogramy znikają całkiem szybko. O wiele trudniej jest tracić kilogramy bez utraty jakości i estetyki ciała. Dzisiaj udzielę Ci kilka porad, które pozwolą tracić zbędne kilogramy i jednocześnie zachować jędrną sylwetkę.


Co nagle to po diable!


Nagłe ograniczenie kalorii w połączeniu z nadmierną ilość aktywności fizycznej, teoretycznie wydaje się najlepszym rozwiązaniem na zrzucenie zbędnych kilogramów w krótkim czasie. Musisz jednak wiedzieć, że gdy Twoje ciało odczuwa większe zmęczenie, głód, wtedy zaczyna się bronić, spowalniając metabolizm. Niestety, zwolnione tempo metabolizmu wynikające z drastycznych praktyk dietetycznych niesie ze sobą negatywne skutki.


Aby nie wpływać negatywnie na tempo przemiany materii, które w dalszej fazie może skutkować szybkim powrotem do straconych kilogramów, nie spiesz się. Może to nie jest wynik, którego oczekujesz, ale optymalny ubytek wagi nie powinien wynosić więcej niż 2-3 kg w ciągu miesiąca. Tak umiarkowana redukcja nie powinna skutkować utratą jakości ciała. Właściwa przemiana materii, wiąże się z zachowaniem zdrowia.


Ekstremalne niskokaloryczne diety i długie godziny kardio zwiększają uwalnianie kortyzolu (hormonu stresu). Wysoki poziom kortyzolu nie sprzyja jakości naszego ciała, może także utrudniać dalszą utratę kilogramów.


Zadbaj o wyższy poziom białka w diecie


Białko nie dość, że pomaga nam rozwijać i budować sportową sylwetkę, to wspomaga również proces redukcji tkanki tłuszczowej. Jest budulcem mięśniowym i wspomaga regenerację po wysiłkową. Białko trawi się najdłużej ze wszystkich makroskładników, dlatego zapewnia nam sytość na długie godziny. Wyższy udział białka w diecie, pozwala również utrzymać jędrne i bardziej sprężyste ciało.


Trenuj siłowo!


Większość z nas uważa, że podczas redukcji tkanki tłuszczowej, należy wykonywać głównie dużą ilość treningów typu kardio - bo to właśnie one przyczyniają się do szybkiej utraty wagi. Oczywiście nie mówię nie, trening aerobowy jest bardzo dobrym elementem planu treningowego, gdyż wspiera pracę serca i służy ogólnemu zdrowiu organizmu. Jednak dla zachowania zgrabnej sportowej sylwetki i jędrnego ciała, warto wdrożyć w swój plan trening siłowy. Może się wydawać, że podczas treningu na siłowni, duża ilość powtórzeń i mniejszy ciężar jest lepszym rozwiązaniem dla kobiet. Nie jest to prawda. Zapewniam Cię, że dźwigając większe obciążenia podczas treningu, zapewniasz swojemu ciału większą jędrność i tzw. „nabicie”. Trening z obciążeniem bardziej sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej, niż sam trening kardio.


Bazuj na ćwiczeniach złożonych, które angażują kilka grup mięśniowych jednocześnie, jak np. martwy ciąg, pompki, podciąganie, wiosłowanie sztangą itd. Porzuć modne fit akrobacje, korzystaj z podstawowych ćwiczeń. Lepiej trenować ciężko niż dużo.


Kreatyna


Spora część kobiet obawia się nagłego przyrostu wagi związanego ze stosowaniem kreatyny, bądź tzw. „zalania” wodą. Bądź pewna, że jeśli będziesz stosowała kreatynę w ilości 2-3g na dobę, wpłyniesz pozytywnie na jakość swojej sylwetki i utrzymasz tytułową jędrność. Codzienna suplementacją kreatyną może przynieść szereg korzyści dla zdrowia całego organizmu, poprawi jakość skóry włosów i paznokci. Odpowiednia suplementacja jest w stanie zapobiec niepożądanej utracie jędrności ciała w trakcie odchudzania.


Podsumowanie


Na cyfrę, którą widzisz na wyświetlaczu swojej wagi składa się kilka różnych czynników, mianowicie ciężar mięśni, tkanki tłuszczowej, zapas glikogenu (czyli paliwa mięśniowego), ilość płynów w organizmie oraz pozostałości pokarmu w jelitach i całym układzie pokarmowym. Dlatego zazwyczaj waga podczas odchudzania nie jest wyłącznym wyznacznikiem. Liczy się odbicie w lustrze i utracone centymetry. Jeśli waga drastycznie leci w dół, to z pewnością nie jest to sama tkanka tłuszczowa, ale również mięśnie i glikogen, który jest Ci potrzebny do regeneracji. Mniejsza ilość masy mięśniowej może przyczynić się do mniejszej funkcjonalności. Dlatego ważne jest, aby tracić wagę w rozsądnym tempie. Podczas odchudzania pamiętaj o wszystkich wspomnianych wyżej punktach, dzięki którym stracisz tkankę tłuszczową zachowując jędrną FIT sylwetkę.


Inez Gorońska


Team FitWomen

OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni