Trening klatki piersiowej poprawi wygląd Twoich piersi



Klatka piersiowa - najchętniej trenowana grupa mięśniowa przez większość mężczyzn. Czy kobiety powinny trenować mięśnie piersiowe? Oczywiście! Dobrze rozwinięta klatka piersiowa i plecy, wspólnie odpowiadają za poprawną postawę ciała ze względów funkcjonalnych, ale również estetycznych.


Wiele kobiet uważa, że sam trening mięśni piersiowych sprawi, że ich biust będzie mniejszy. Oczywiście to nie prawda. Piersi są zbudowane z tkanki gruczołowej oraz tłuszczu. Jeśli Twoje piersi maleją, to z pewnością dlatego, że straciłaś kilka kilogramów na wadze. Sam trening klatki piersiowej wpływa na ich wzmocnienie, ale niekoniecznie musi przekładać się na ubytek wagi. Każda z nas jest inna i dlatego utrata tkanki tłuszczowej przebiega u każdej z nas w inny sposób. Niektóre kobiety tracą więcej tkanki tłuszczowej z piersi, gdy inne tracą więcej z dolnych partii ciała. Wszystko zależy od genetyki. Tak samo rozmiar piersi i gruczołu zależy od uwarunkowań genetycznych, ale również od hormonów oraz masy ciała. Jeśli stosujesz tabletki antykoncepcyjne, Twoje piersi mogą być nieco większe i bardziej jędrne.


Ćwiczenia poprawią wygląd Twojego biustu


Mięśnie klatki piersiowej znajdują się pod biustem (tkanką gruczołową i tkanką tłuszczową). Ćwiczenia, takie jak wyciskanie sztangi leżąc czy zwykłe pompki, które wzmacniają mięśnie piersiowe, mogą poprawić wygląd Twojego biustu, wypychając nieco klatkę piersiową do przodu. Dzięki temu biust będzie bardziej widoczny, a dodatkowo wpłynie to korzystnie na postawę Twojego ciała.


Jakie ćwiczenia są najlepsze?


Dla poprawy wyglądu klatki piersiowej, konieczne są ćwiczenia pod kątem nachylenia ok 45 stopni. Te ćwiczenia aktywują głównie górną część klatki piersiowej, uwypuklając ją i nadając jej atrakcyjniejszy wygląd. Możesz używać hantli lub sztangi. Warto również pamiętać o technice wykonywania ćwiczenia. Duża część kobiet nie skupia się podczas wykonywania danego ćwiczenia i angażuje dodatkowo inne pomocnicze partie mięśniowe. Dlatego zadbaj o odpowiednią postawę, spięte łopatki. Upewnij się, że nie wyginasz kręgosłupa i kontrolujesz łokcie i nadgarstki, aby nie wykonywały niepożądanych ruchów. Jeśli jesteś osobą początkującą i nie masz styczności z ciężarami lub trenujesz w domu, warto wprowadzić w swój plan treningowy pompki. Początkowo możesz zacząć od pompek na kolanach, a z czasem spróbować trudniejszej wersji klasycznych pompek z wyprostowanymi nogami.


Podsumowanie


Pamiętaj, ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej nie zwiększają rozmiaru piersi, ponieważ znajdują się pod gruczołem i tkanką tłuszczową biustu. Musisz jednak wiedzieć, że praca nad rozwinięciem klatki piersiowej jest istotna dla utrzymania prawidłowej postawy ciała i lepszej funkcjonalności, zwłaszcza jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie. Nie omijaj tej grupy mięśniowej w swoim planie treningowym. Zadbaj również o trening nad mięśniami antagonistycznymi klatki piersiowej czyli nad mięśniami czworobocznymi - górnej części pleców.


Inez Gorońska


Team FitWomem


OCEŃ ARTYKUŁ:
4 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni