Najlepsza odżywka białkowa dla kobiet



„Nie chcę mieć mięśni jak mężczyzna”. Bardzo często spotykamy się z przerażeniem u kobiet, kiedy pytamy o suplementacje. Podobnie jest z ćwiczeniami siłowymi. Większość dziewczyn boi się rozpocząć przygodę z dźwiganiem, myśląc, że mięśnie rosną bardzo duże i w szybkim czasie. Czy faktycznie tylko mężczyźni powinni spożywać odżywki białkowe? Na to i wiele innych pytań, odpowiemy w poniższym artykule.


Czym jest odżywka białkowa?


Nasza dieta składa się z 3 głównych elementów: białka, węglowodanów oraz tłuszczy. Nazywamy je makroskładnikami, są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Białko jest niskokalorycznym składnikiem o wysokim indeksie sytości. To oznacza, że pomimo sporej objętości nie dostarcza do organizmu dużej ilości kalorii. Badania potwierdzają, że większa ilość spożywanego białka w naszej diecie przyspiesza przemianę materii nawet o 25%. W organizmie białko jest rozkładane na aminokwasy, które są uzupełnieniem strat w tkance mięśniowej po wzmożonym wysiłku fizycznym – białko stanowi budulec mięśniowy. Kiedy pragniesz mieć ładnie zbudowane, kształtne nogi, okrągłe pośladki, ćwiczysz bardzo dużo, ale nie widzisz efektów swojej ciężkiej pracy, możesz mieć niedobory białka w diecie. Przy większej aktywności fizycznej białko jest nam potrzebne nie tylko do dobrej regeneracji naszych mięśni, ale również do zdrowej i pełnowartościowej diety. W trakcie wysiłku fizycznego nasza tkanka ulega zniszczeniu i aby ją odbudować potrzebujemy odpowiednią ilość białka, tak aby zapobiec przed jakimikolwiek stratami tkanki mięśniowej.


Jak i kiedy najlepiej stosować odżywkę białkową



Odżywkę białkową można stosować o różnych porach dnia. Kiedy trenujesz ciężko siłowo, a Twoje treningi są o bardzo wysokiej intensywności, jako szybkie uzupełnienie aminokwasów warto wypić odżywkę z wodą bezpośrednio po zakończonym wysiłku fizycznym. Następnie po 30-60’ zjeść posiłek.


Skoro odżywka proteinowa ma nam pomóc uzupełnić białko w diecie, to nie znaczy że musimy pić ją tylko po treningu. Możesz ją również dodać do deseru, ciasta lub owoców. To zależy od Nas w jakiej formie mamy ochotę ją spożywać. Obecnie w sieci znajdziemy sporo przepisów na zdrowe przekąski zawierające w składnikach odżywkę białkową. Czy możemy ten suplement poddać obróbce termicznej? Oczywiście że tak. Białko to białko, wartość, która występuje w mięsie, jajach, nabiale ale również w sproszkowanej postaci jako odżywka.


Jaką odżywkę najlepiej wybrać


W sklepach znajdziemy różne rodzaje odżywek białkowych między innymi białka jaj, białka serwatkowe, wołowe, roślinne w tym np. sojowe. Najpopularniejsze i najczęściej kupowane są trzy rodzaje białek serwatkowych. WPC, WPI i WPH.


WPC - koncentrat białka serwatkowego


Ta odżywka cieszy się największą popularnością. Stosunkowo dobra jakość z przyzwoitą ceną. Pozyskiwana jest z serwatki, czyli pozostałości po ścięciu się mleka krowiego. WPC należy do szybko wchłanialnych białek, jest łatwo trawione przez ludzki organizm i nie powinno wywoływać dolegliwości układu trawiennego. W jej składzie znajdziemy:


ok. 70-80% skoncentrowanego białka


2-8% węglowodanów


2-6% tłuszczu


WPI - izolat białka serwatkowego


Druga forma białka serwatkowego, uznawana za najlepiej i najszybciej wchłanialnego białko. Idealne po treningu. Jest jednak droższe od koncentratu. Skład izolatu białek serwatkowych:


ok. 85-90% skoncentrowanego białka


0-3% węglowodanów


1-3% tłuszczu


WPH - hydrolizat białka serwatkowego


Odżywka o najwyższej jakości, rekordowo wysokim stężeniu białka i perfekcji wchłaniania. Znajdziemy w niej witaminy, minerały i aminokwasy. W składzie: Do 98% skoncentrowanego białka oraz śladowe ilości węglowodanów oraz tłuszczu.


Dla osób nietolerujących laktozy są również białka serwatkowe „lactose free”. Obecnie na rynku znajdziemy bardzo szeroką gamę smaków od czekolady po lody waniliowe, słony karmel pistacje, ale również duży wybór w owocowych smakach.


Podsumowanie


Najlepszym wyborem będzie odżywka białka serwatkowego, ponieważ ma ona najlepsze wartości biologiczne i wysoką jakość. Dodatkowo posiada dobrą rozpuszczalność i przyjemny smak. Warto wybierać produkt zaufanej, renomowanej marki w sprawdzonym sklepie. I nie zapominaj! Samo białko nie spowoduje przyrostu dużych mięśni : )


OCEŃ ARTYKUŁ:
5 / 5 5 0
SFD
Było o nas głośno w:

Płatności obsługują

Nasi partnerzy logistyczni